ingeborgkoornstra.reismee.nl

Verhuisd!

Hallo allemaal,

Ik zal gelijk beginnen met het 'grote' nieuws: ik ben verhuisd naar een ander gezin in Madrid. Ik vond mijn vorige gezin echt heel leuk dus daar ligt het niet aan maar ik zat in een heel klein dorpje. Er waren ongeveer 400 mensen en niemand van mijn leeftijd want die gingen allemaal naar de grotere steden om daar te studeren. Ik verveelde me dus best wel eens. Ook stopte mijn Spaans lerares er opeens mee en had ik dus geen Spaanse les meer. En dat terwijl ik toch ook echt in Spanje ben om Spaans te leren. Ook ging het niet helemaal meer top met Nacho omdat hij vaak niet luisterde enzo doordat hij best wel verwend is.

Het is daarna allemaal heel snel gegaan want ik heb vorige week dinsdag de Spaanse au pair organisatie gecontact en die stuurde me een paar families toe maar ik wist dat er heel veel au pairs in Madrid zaten en daarom wou ik graag naar Madrid want ik wou niet weer zonder vrienden zitten. Dus na 3 families afgekeurd te hebben ben ik met de vierde gaan skypen op donderdag ochtend. Die waren heel tevreden met mij en ik met hen en we besloten dat ik daarheen zou gaan als au pair. Ik had best wel geluk want de broer van María moest toevallig die donderdag naar Madrid dus ik kon gelijk meerijden en zo belandde ik dezelfde dag nog bij mijn nieuwe familie. Deze familie heeft als moeder Carmen en als vader Jésus (spreek je uit als gessus) en als dochter Marta van 8 jaar. Ze wonen in een appartement middenin Madrid dus heel gunstige locatie. Ze hebben 2 honden echt heel schattig maar de jongste is net 2 maanden en dus nog niet zindelijk dus dat is soms een beetje vervelend. Verder is het een hele leuke familie. Heel gezellig en ze helpen me met alles. Wat wel grappig is, is dat Marta naar een franse school gaat dus soms praten we Frans maar meestal praten we in het Spaans. Zelf merk ik dat mijn Spaans echt met sprongen vooruit gaat. Ik begrijp bijna alles wat iedereen zegt, zelfs als ze snel praten. Reageren is nog een beetje moeilijk en kost me nog wat tijd maar het gaat steeds beter.

De vrijdag nadat ik aankwam moest ik opstaan om kwart voor 8 en om 8 uur Marta wakker maken. Daarna heb ik haar geholpen met aankleden en haar haar doen. Daarna maak ik ontbijt voor haar, dan eten we samen en dan breng ik haar naar school terwijl ik de hond uitlaat. Daarna ben ik vrij tot half 5. Ik heb toen afgesproken met 4 andere au pairs en we gingen even shoppen. Ik ging toen voor het eerst met de metro in Madrid iets wat iedereen hier gebruikt omdat het super goedkoop is en lekker handig. Om half 5 moet ik Marta weer ophalen en op vrijdag heeft ze piano van 5 tot 6 en ik heb dan piano (ja op dezelfde muziek school ja) van 5 tot half 6. Daarna ben ik vrij omdat het dan weekend is maar meestal eet ik nog avond met de familie. Diezelfde zaterdag ging ik met dezelfde meiden als vrijdag en nog wat mensen sushi eten en daarna op stap maar tijdens het sushi eten kwam ik erachter dat ik de groep niet zo leuk vond dus toen ben ik naar huis gegaan. Die zondag sprak ik af met 2 Amerikaanse, 1 Engelse en 3 Finse au pairs. We gingen naar El Rastro, een soort markt die alles verkoopt en we gingen eten bij Montaditos. Montaditos is heel bekend in Spanje en verkoopt hele kleine broodjes en tapas voor maar 1 euro. Dus ik heb lekker geluncht voor maar 3 euro. Ik heb deze au pairs leren kennen via facebook. Wat je hier heel veel hebt is facebook groepen speciaal voor au pairs in Madrid en als je mensen wilt leren kennen moet je er gewoon lid van worden en er een berichtje in plaatsen dat je graag mensen wilt ontmoeten. Zo heb ik deze hele week elke dag 3 au pairs die ik ontmoet omdat ik zo veel reacties heb gehad op mijn berichtjes. Echt super leuk! Ik ben dus juist hier best wel druk met mensen ontmoeten iets wat ik echt miste in het vorige dorpje. Het is hier gewoon echt makkelijk om mensen te ontmoeten, mensen zijn zo open voor andere culturen en andere nationaliteiten dat je praktisch iemand op straat gewoon kunt aanspreken van he zullen we koffie gaan drinken en nog ja zal zeggen ook.

Vanaf het moment dat ik hier ben, ben ik verliefd geworden op Madrid! Echt, het is de beste stad ever! Het is een mooie stad met een mengeling tussen oude gebouwen en nieuwe restaurantjes en straten. Dus wie nog geen vakantieplannen heeft moet zeker naar Madrid gaan. Madrid is ook super makkelijk qua OV. Je hebt hier een super goede metro connectie die je overal heen kan brengen. En ik heb een OV kaart gekocht en voor 40 euro per maand kun je onbeperkt reizen dus dat is echt niks! Verder is er ook een geweldig nachtleven, je kunt hier elke avond uitgaan en je hebt de keuze uit meerdere pub crawls zoals ze dat hier noemen. Dan spreek je gewoon af op een bepaald punt en daar komt iedereen heen, je kunt ook alleen gaan, en dan ga je met iedereen een soort kroegentocht maken. Madrid is gewoon the best!

Verder over mijn week, ik ga morgen (woensdag) afspreken met 3 au pairs, donderdag met 5 andere au pairs en vrijdag ook met 2 au pairs overdag en 's avonds met Ingeli, een Nederlande au pair. We gaan samen naar de HEMA (JA DIE HEBBEN ZE HIER IN SPANJE!!) en daarna naar de primark, dan wat avond eten en daarna lekker op stap! Zaterdag zal ik waarschijnlijk de hele dag in bed liggen maar dat heb ik er voor over haha. Ohja ik vind Madrid zo geweldig dat ik hier waarschijnlijk ga studeren. Het hangt er even vanaf of ik word aangenomen op de opleiding die ik wil in Nederland maar als ze me afwijzen ga ik samen met Ingeli hier in Madrid studeren. Want zij wil hier ook niet meer weg. Ik heb al gekeken voor kamers en die zijn hier ongeveeer 300/350 euro per maand dus gewoon normale prijs en studeren hier is hetzelfde al dan niet goedkoper dan in Nederland. Ik wil hier echt nooit meer weg! Ik heb trouwens nu weer Spaanse les alleen omdat ik zo druk ben met au pairs ontmoeten heb ik nu 2x per week 1.5 uur les. Dus dat is 12 uur per maand en het kost me maar 75 euro wat super goedkoop is! En nogal handig sinds ik maar 65 euro per week verdien haha.

Groetjes Ingeborg!
PS. Ik mis het Nederlandse eten heel erg zoals speculoos, tony chocolonely, chokotoff, cote d'or, kaas etc.. dus als jullie het leuk vinden om mij een pakketje te sturen, heel graag!! Je kunt mij of mijn moeder om het adres vragen. Het is niet zo duur om een pakketje te sturen en ik zou het heel leuk en vooral lekker vinden (:

Reacties

Reacties

Martin

Wat een heerlijke verhalen. Je bent een echte international.
De speculoos is al onderweg hoor ;-)

Hug en liefs van papa!

Gerlof

Erg leuk om je verhaal te lezen. Mooi dat je nu op een betere plek zit:-)

Jolanda Koornstra

Hai Ingeborg,
Wat klinkt dat allemaal geweldig. Leuk dat er zoveel au pairs zijn!
Madrid is echt een stad voor jou, zo te lezen.
Herl veel plezier daar. Liefs,
Jolanda

Oma

Heerlijk enthousiast.... wat ben je ondernemend... geniet van je verhalen. Take care, love you!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active