ingeborgkoornstra.reismee.nl

Nog maar een maandje in Madrid :(

Hallo allemaal!,

Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste blog maar er is dan ook heel veel gebeurd. Het gezin waar ik bij zat toen ik in madrid aankwam heeft me eruit gegooid. Ik vond dat gezin ook niet superleuk dus ik vond het niet heel erg maar het was wel een beetje spannend waar ik dan moest slapen want ik kwam op een dag thuis en toen zeiden ze ja je mag vertrekken. Ik hoorde later dat ik de 3e au pair was die eruit werd gegooid dus het is gewoon een verschrikkelijke familie. Anyways, ik heb die nacht bij een vriendinnetje geslapen en een ander vriendinnetje van mij wist nog wel een familie die een au pair zochten. Dus daar heb ik mee afgesproken de volgende dag en die wilden me heel graag en ik mocht gelijk met hun mee naar huis dus hoefde ik niet nog een keer een slaapplaats te regelen. Ze hadden een heel schattig zoontje van 3 dat Guillermo heet. Ik moest hem elke dag om 14:00 uur ophalen van school omdat zijn ouders tot 15:00 werken. Het enige grote nadeel van deze familie was dat ze 2 uur van Madrid woonden. Deze mensen waren wel echt superlief maar ik heb elke dinsdag en donderdag Spaanse les en omdat de reis naar Madrid zo lang duurt en de bussen maar 1x per uur gaan, was ik elke keer te laat om Guillermo op te halen dus ook bij deze familie moest ik weg. Gelukkig gaven ze me gewoon de tijd om een niewe familie te zoeken en schopten ze me er niet uit. De omloop van au pairs en host families is heel groot. Dus ik wist zeker dat ik een nieuwe familie ging vinden.

De beste manier om een au pair familie te vinden is ophttps://www.aupair-world.nl/. Ik had een hele leuke familie gevonden die in Majadahonda wonen wat echt maar een kwartier naar madrid is met de bus. Meestal ga je dan skypen met de host family om te kijken of het klikt maar ik kon mijn nieuwe familie in het echt zien omdat ik natuurlijk al in Spanje was. Ik heb toen afgesproken met mijn nieuwe familie en ze waren echt super leuk! De vader heet Kike (afkorting van Enrique) en de moeder heet Laura en ze hebben 1 dochtertje en zij heet Cayetana. De vader heeft nog een dochtertje uit een eerder huwelijk en zij heet Evelyn maar zij woont bij de moeder maar ze komt wel 1 á 2 keer per week naar Kike. Het klikte dus toen zeiden ze dat ze het leuk vonden als ik ook alvast even naar hun huis zou komen om ook Cayetana van 7 jaar en Evelyn van 11 jaar te zien. Dus ik ben later die week naar hun huis gegaan en ze wonen op de begane verdieping in een soort appartement maar wel echt lekker groot. Ook krijg ik mijn eigen kamer met tweepersoonsbed en mijn eigen badkamer. Ze hebben een grote tuin met een hangmat dus dat is echt super chill en ik heb gelijk mn koffers daar gezet omdat ik de volgende dag een week naar Nederland zou gaan en als ik terug kwam zou ik gelijk door gaan naar deze nieuw familie. De reden dat ze me nodig hebben is omdat Kike vanaf 25 mei (dus gisteren) voor 2 maanden naar de United States gaat voor werk en de moeder werkt van 's ochtends 8 uur tot 's avonds 6 uur terwijl Cayetana school heeft van 9 uur 's ochtends tot 5 uur 's middags dus dan moet er iemand bij haar zijn.

Toen ben ik dus een weekje naar Nederland gegaan wat echt top was! En toevallig vloog ik samen met een ander au pair vriendinnetje uit Nederland wat echt grappig was. Toen ik terug kwam, vloog mama met me mee. We zijn geljk naar mijn host familie gegaan en hebben daar avond gegeten en daarna bracht mijn hostdad haar naar haar hostel in Madrid. Ze is gebleven tot zaterdag en we hebben echt super veel gedaan! Het was echt super gezellig en mijn familie was echt de beste. Ik hoefde de 4 dagen dat mama er was helemaal niks te doen. Ik was dus de hele dag lekker in de stad met mama. Vrijdagavond gingen mama en ik uit eten met Georgia en Georgia's moeder want die was toevallig ook in Madrid om Georgia te zien. Het was eigenlijk een soort afscheidsdiner want Georgia ging de volgende dag weer terug naar de United States wat echt heel jammer is want wij zagen elkaar echt dagelijks. Ik mis haar ook echt heel erg. De volgende dag moesten mama en ik heel vroeg op omdat ze om 10 uur op het vliegtuig moest dus ik heb haar uitgezwaaid en ben daarna weer lekker mn bed ingekropen. Ik ben toen 's middags met de familie naar een shopping mall in Majadahonda gegaanen toen we aan het shoppen waren zei mijn hostdad, oh hier heb je je zakgeld van deze week. Wat echt super was want ik had niks gedaan die week omdat mama er dus was maar ik kreeg toch mn volle loon. Het zijn gewoon echt topmensen. En daarna nog afgesproken met Nadine en ben toen 's avonds lekker vroeg gaan slapen omdat ik echt kapot was. Zondag zijn we met naar Parc d'attraction (pretpark) geweest in Madrid want ze hebben daar een abonnement op en Laura heeft diabetes en coeliakie dus zij kreeg een bandje waardoor we overal door de gehandicapten rij mochten en dus voor geen enkel ding hoefden te wachten.

De volgende dag begon het echte au pair leven. Opstaan om 20 voor 8, Cayetana wakker maken om 8 uur, ervoor zorgen dat ze zich aankleed en haar schooltas klaar heeft. Dan ontbijten met z'n tweeën en dan tanden poetsen en haren borstelen en dan rond 20 voor 9 het huis uitlopen zodat we rond 10 voor 9 bij school aankomen. Dan ben ik vrij tot kwart 5 uur want dan moet ik haar ophalen. Meestal maken we dan samen haar huiswerk en spelen we wat en soms doe ik haar in bad en dan eten we avond en dan moet ze alweer naar bed. En alles moet natuurlijk in het engels. Deze familie is echt heel relaxed want ik moet helemaal niks en ik mag gewoon lekker chillen in hun huis dus dat is echt fijn. Wat ook echt top is is dat de vader goed Engels spreekt maar de moeder juist alleen maar Spaans want daardoor oefen ik mijn Spaans tenminste nog een beetje. Het is echt heel leuk want meestal na het avond eten gaat Cayetana naar bed en dan klets ik 2 á 3 uur nog na met Laura en Kike. Kike vertelt heel vaak leuke verhalen over Laura dus er wordt veel gelachen hier!

Afgelopen vrijdag was Cayetana heel ziek geworden en ze moest de hele nacht overgeven en ze had diarree dus toen gingen Kike en Laura met haar om 12 uur 's nachts naar het ziekenhuis omdat ze maar niet ophield met overgeven. Ik heb die nacht dus niet echt veel geslapen. Die zaterdag gingen we uit eten omdat Kike dus naar de USA gaat. Het eten was echt super lekker en het was zo gezellig! Wat heel leuk was, was dat de ober tegen mijn familie zei: ja is dat jullie au pair? Hij zat zelf er ook over na te denken om een au pair te nemen. En toen zei mijn familie ja dat is onze au pair. Ze is echt super leuk en we kunnen het je echt aanraden. Wij zijn echt heel blij met haar en we kunnen niet wachten tot ze over 3 jaar weer terug komt als au pair. (Ik ga waarschijnlijk mijn master hier in Madrid doen en dat vertelde ik Kike en toen zei hij gelijk nou dan kom je hier lekker weer als au pair terwijl je hier studeert) We zijn daarna naar el faro (the lighthouse) gegaan. Dat is een hele hoge toren die bovenin helemaal van glas is zodat je over heel Madrid uitkijkt dus dat was even leuk voor mijn culturele bewustzijn. Daarna gingen we nog even wandelen maar Laura voelde zich niet zo goed dus toen gingen we maar naar huis. Maar toen we even gereden hadden moest Laura overgeven. Ook zij was ziek geworden zoals Cayetana. Toen we thuis waren zou ik op stap gaan dus ik was me aan het klaarmaken maar ik voelde me ook niet echt lekker maar ik dacht gaat wel weer over maar toen ik op de bus naar Madrid zat voelde ik dat ik moest overgeven. Dus ik kwam aan op Madrid, rende naar de WC en nam de eerste bus terug want ik voelde me echt verschrikkelijk. Toen ik thuiswkam bleek dat ook de beste keus want ik bleef maar overgeven. Laura en ik en Cayetana bleken allemaal hetzelfde te hebben. Ik had het die nacht echt super koud en ik bleef maar overgeven. Echt elk halfuur zat ik weer bij de WC. Dus toen om half 3 's nachts is mijn hostdad wat medicijnen voor mij gaan halen, echt kuddos voor hem want hij moest diezelfde ochtend om 8 uur zijn vliegtuig naar USA pakken. Ook bood mn host mom aan om naar het ziekenhuis te gaan omdat ze daar een infuusje kunnen inbrengen waardoor je niet meer hoeft over te geven maar dat hoefde niet voor mij. Toen om 6 uur 's ochtends hoefde ik eindelijk niet meer over te geven. Ik zei mn hostdad gedag en ben toen in slaap gevallen. Ik werd wakker rond 12 uur en heb toen de hele dag in bed gechilld net zoals Laura die ook nog ziek was. Maar gelukkig hoefde ik niet meer over te geven. Die avond zijn we langs de ouders van Laura gegaan die in Madrid wonen. Was leuk om die ook even te zien! En uiteraard ging alles in het Spaans.

Voor mij is het nu heel goed want Laura kan alleen maar Spaans dus vanaf nu gaat alles in het Spaans want eerst vertaalde Kike soms nog wat in het Engels maar nu kan dat dus niet meer. Mijn hostdad is echt superleuk dus ik ga z'n verhalen wel een beetje missen maar Laura is ook echt een schat van een vrouw en altijd lekker vrolijk. Ik houd echt van deze familie. En ik kan zelf ook niet wachten tot ik hier terugkom! Ik weet nu al zeker dat ik ze ga missen!

Tot over een maandje! Ja het is nog maar een maand voordat ik weer in Nederland ben :(

xxx

P.S. Nog een korte update over mijn studieplannen die ik misschien wou voortzetten in Spanje: het is toch Nederland geworden. Ik ben aangenomen op University College Roosevelt in Middelburg. University College is wat ik het liefst wilde. Zelfs nog net iets liever dan in Spanje blijven. Voor de mensen die niet weten wat het is. University College houdt in het kort in: Je woont op een campus met al je mede studenten, de hele opleiding is in het Engels, de helft van de studenten komt uit het buitenland en je kunt je vakken zelf kiezen. Je hebt 3 departments namelijk Science, Social science and Arts and Humanities en op het einde van je 1e jaar kies je een van deze drie en in die richting studeer je af. Ik ga Arts and Humanities kiezen als Major want dat past perfect bij wat ik wil.

Reacties

Reacties

Martin

Heerlijk om te lezen. Volgens mij kun jij ook boeken schrijven. Ik hoor je gewoon praten ;-)
Tot snel kanjer!!

Mama

Wat een belevenissen! Jij maakt wat mee! Wat hadden we het leuk samen in Spanje he! En ook het weekend dat je hier was, Koetshuis, RAW, rijbewijs, Breda en weer naar Spanje. We zien uit naar je komst, doe je best daar. Liefs xx

Jolanda

Leuk om je verhalen te lezen. Geeft echt een plaatje van hoe je het daar hebt. Succes je laatste maandje en genieten! Groetjes :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active