ingeborgkoornstra.reismee.nl

Oh jongens

Oh my god, ik heb zoveel te vertellen dat ik gewoon niet weet waar ik moet beginnen. Ik zal maar beginnen bij week 1. Ik heb hier dus een Amerikaans meisje leren kennen en zij heet Georgia en ze is zoo leuk! We zien elkaar bijna elke dag. Wat echt fijn is is dat ze dichtbij mij woont want alle au pairs wonen wat verder weg maar zij woont lekker 4 metro stations verder. Ik kan heel goed met haar opschieten en we zijn dan in de tweede week gelijk met z'n tweeën uit eten geweest. Het is zo geweldig hier in Spanje want de wijn kost maar 1.6 en wat je echt moet proberen is de rose Monte Ory (de Navarra). Die is zo goed! Georgia en ik nemen meestal carne asado, dat is een heel lekker zacht stuk vlees met lekkere saus en daarbij een bord patatas met aioli. Het was echt super gezellig en de rekening was maar 12.60!

Dat weekend ben ik dus uitgeweest met Ingeli EN WAT WAS HET GEWELDIG! Spaanse jongens zijn zoooo knap! Ongelooflijk haha! Het was wel fijn want zij kende heel veel mensen daar dus we konden overal gratis naar binnen want normaal moet je overal entree betalen. Wat je wel heel veel hebt in Madrid zijn van die proppers. Het zijn meestal jongens die, als je rondloopt, tegen je beginnen te praten: Party tonight? Wanna come to my club? I have good offer. En als dat 1039382x op een avond gebeurt word je er wel een beetje gek van. Ook val ik heel erg op met mijn blonde haar in Spanje en kreeg ik de hele avond te horen: Que rubia (Vrij vertaald: je bent zo blond!) Que guapa (So pretty). Waar je wel echt aan moet wennen is dat ze in Spanje pas rond 1 a 2 uur 's nachts pas beginnen met stappen dus iedereen gaat dan ook door tot 6 uur 's ochtends dus ik was die zaterdag ochtend pas half 8 weer bij mn hostfamily. Ik heb toen lekker geslapen tot 12 uur en ben toen 's middags wat gaan doen met andere au pairs! Diezelfde avond ben ik op stap gegaan met Georgia maar het is heel grappig want zij komt uit Amerika en daar mag je dus pas vanaf je 21e drinken en dat was te merken ook. Ze was echt heel snel heel dronken haha. Maar we hadden echt een top avond! De volgende dag sprak ik weer af met Georgia maar we waren allebei zo dood dat we de hele middag bij Palacio Real in het gras hebben gelegen. Palacio real is het koninklijke paleis in Madrid maar het wordt volgens mij niet bewoond.

Omdat het deze week Semana Santa was hoefde ik alleen in de ochtenden van 9 uur tot half 4 te werken waardoor ik lekker de rest van de dag kon chillen met andere. De dinsdag die er toen aankwam speelde Nederland tegen Spanje dus dat wou ik natuurlijk zien! Ingeli en ik hadden ontdekt dat er een vlaams cafeetje op Plaza Mayor zit dat cafeeke heette dus we besloten daar te gaan kijken. Ingeli kon niet dus ik ben de wedstrijd gaan kijken met Jessica, zij is een Nederlandse die toevallig in Madrid was en met Nederlanders de wedstrijd wou gaan kijken en met Georgia. Het was super leuk want België werd beneden uitgezonden en Nederland boven dus er waren super veel Belgen in dat café en daar gingen we gezellig mee kletsen en bleven uiteindelijk nog even hangen.

In Spanje heb je zeg maar het centrale plein wat Puerta del Sol heet, afgekort naar Sol en dat is altijd waar iedereen afspreekt. Ik spreek eigenlijk elke dag af met andere au pairs en we spreken dus altijd af op Sol. Zo ook donderdag. Georgia en ik gingen lekker chillen met de Belgen die we die afgelopen dinsdag hadden ontmoet. En het was super gezellig! Het was wel super schattig want ze betaalde alles wat wij die hele dag dronken voor ons echt super leuk! En ik kon weer lekker even Nederlands spreken! Geloof me dat mis je echt want niemand hier is bijna Nederlands. Het is wel grappig want Ingeli en ik sturen elkaar altijd spraakberichten op WhatsApp maar soms doe ik dat wel eens als ik in de metro zit en dan kijkt echt de hele metro mij aan van welke taal spreek jij in hemelsnaam??? Want geloof me, voor andere mensen klinkt Nederlands zo raar. Het voordeel is wel dat ik altijd zeker weet dat niemand me verstaat simpelweg omdat er zo weining Nederlanders zijn en onze taal super moeilijk te begrijpen is haha.

Oh helemaal vergeten te vertellen maar ik heb ook elke week 2x 1.5 uur spaanse les. Elke dinsdag en donderdag ochtend! En het is super gaaf want Centro Palabra (mijn Spaanse school) is nog maar net gestart dus ik heb individuele lessen en ik betaal voor 12 uur per maand maar 75 euro! Echt geweldig! Wat ik het liefst wil verbeteren is mijn Spaans spreken omdat je dat natuurlijk het meest gebruikt en in de lessen focust mijn lerares heel veel op praten dus dat is zo fijn! Ik merk echt dat mijn Spaans met sprongen vooruit gaat. Ik kan gewoon alles vragen wat ik wil als ik iets niet snap of de weg kwijt ben en ik snap bijna alles wat iedereen zegt.

Morgen heb ik dus 's ochtends Spaanse les en daarna ga ik met een spaans meisje wat drinken en daarna met een Engelse au pair. Het is echt zo leuk want ik spreek elke dag af met meerdere au pairs en ik ben elke dag op Sol te vinden haha. We hebben echt een hele leuke groep au pairs die elkaar elk weekend zien en zijn ongeveer met z'n 30e. En het is zo leuk want ik heb voor aanstaande zondag een picknick georganiseerd met alle au pairs dus het gaat super gezellig worden! En ik ga het weekend lekker op stap met Nadine (meisje dat is geboren in Oostenrijk maar Nederlands is opgevoed en dus ook Nederlands spreekt). En Georgia, Ingeli en Kiera (meisje dat half Spaans half Engels is) gaan lekker mee van tevoren wat drinken! Ik heb dus helemaal zin in dit weekend!

Nou iedereen tot ziens!
PS. voor diegene die het leuk vinden heb ik wat foto's geupload van mijn leven hier in Madrid (:

Reacties

Reacties

Martin

Volgens mij is jouw leven één groot feest.
Love you!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active